Chillar på Arlanda

Kamrater. Sitter och chillar lite med Reinfeldt på Arlanda. Vi tog en after-workare i London med regeringsplanet och landade nyss. Hade tänkt åka till Eritrea egentligen och frige den där Dawit Isaak men Reinfeldt informerade mig någonstans över Tyskland att killen inte ens är född i Sverige så det blev lite ändringar på planerna så att säga.

Nej, åka till Eritrea får någon annan göra. Jag har annat för mig under veckan. Let’s Dance går ju på fredag och på lördag ska jag klippa mig.

43 Responses to Chillar på Arlanda

  1. Vad säger grisen? MUF MUF MUF! skriver:

    Hej Carl!

    Jag har alltid beundrat dig för ditt arbete för Sverige. Vill bli som du. Har du några tips på vart jag kan placera pappas miljoner någonstans? Vill ha en grym aktieportföljs som din!

  2. Carl Bild skriver:

    Hej MUF. Låt mig ödmjukast börja med att mycket tydligt klargöra att ingen kan bli som jag. ”You’re the one and only” brukar min fru säga och jag tar fasta på det.

    Pappas miljoner placerar du lämpligast i Ryssland eller i vapenindustrin. Blir det sedan några problem med att media får nys om det, frukta ej. Förneka allt och sluta svara på journalisternas frågor bara.

    Sist men inte minst, anamma mitt motto:

    ”Livet är en dans på rosor med tio mille i fickan och lika mycket i Ryssland!”

  3. SL skriver:

    Hej Carl!
    Kommentartexten är inte anpassad till någon som ser lite sämre, vilket jag inte torde vara ensm om. Går det att göra den större-tack. I övrigt kollar jag ofte denna blogg-lycka till!

  4. Arson skriver:

    Jaha, så då sitter det några SS-U:are och garvar förstås, patetiskt är det iaf.

  5. Riksförlikningsmannen skriver:

    Svenska Akademiens ordlista
    pat|et|isk [–teA–] adj. -t -a lidelsefull; högstämd; gripande; känslosam

    Ja, det kanske stämmer! En blogg fylld av känsla liksom.

  6. Folkpartisten med humor! skriver:

    Haha det roligaste jag läst på länge!

    ”Nej, åka till Eritrea får någon annan göra. Jag har annat för mig under veckan. Let’s Dance går ju på fredag och på lördag ska jag klippa mig.”

  7. Folkpartisten med humor! skriver:

    Det är faktiskt en viktig fråga som lyfts upp: När ska Bildt och Reinfeldt göra något åt Dawit Isaak?

  8. Anders skriver:

    Haha: ”…och på lördag ska jag klippa mig”.

  9. zzz skriver:

    Nåågon jävla ordning får det vara

  10. p skriver:

    Gillar CB men kan inte låta bli att skratta gott åt detta!, hoppas ni fortsätter att parallell skriva historien! I min mening riktig humor!

  11. Fiedel Chavez skriver:

    Politiska kadaver.

  12. Exonymia skriver:

    Detta ger en djupare dimension åt Calle…vore jag herr Bildt skulle jag ha övereseende, det skulle ge honom fler politiska poäng än mycket han gör själv…humor är bristvara i det politiska livet. Om någon tror att det faktiskt Är Carl Bildt själv som ”chillar”…ja, då kan väl ingen rädda dem från villfarelser i övrigt i livet?

  13. Uri Geller skriver:

    Detta var en lysande ide! Hoppas ni fortsätter att skriva.

  14. Erik skriver:

    Möjligheten till politisk satir måste ju vara det främsta tecknet på en sann demokrati. Härligt att nån har humor – håll det på en fortsatt skön nivå så kommer det här bli stor underhållning!

    Make peace – not politicians!

  15. Uri Geller skriver:

    ”Nej, åka till Eritrea får någon annan göra. Jag har annat för mig under veckan. Let’s Dance går ju på fredag och på lördag ska jag klippa mig.”

    När man läser detta får man lite gamla ”Spermaharen vibbar” det är precis i deras anda. (Spermaharen = Killing gängets kortlivade sida)

  16. Hahahahaha, klockrent! De som inte förstår humorn i detta är sorgliga 🙂

    Vi vill veta mer!

  17. Ola skriver:

    Mo ha ha ha ha, visste inte att SSU:are hade en sån humor!

  18. Tur-ture skriver:

    Jag gillar faktiskt Carl Bildt. Han gör sin grej.

    Men detta är ju faktiskt kul. Keep it up!

  19. Nesse skriver:

    Humor visst. Men rätt FULT ändå – att pasta rakt över och sno rubbet rakt av….. Det är ju inte NYSKAPANDE direkt…. en slags nedtecknad variant av Bosse Parnevik, typ… ( för att anpassa liknelsen till CB:s generation…)

  20. Nesse skriver:

    Humor visst. Men rätt FULT ändå – att pasta rakt över och sno rubbet rakt av….. Det är ju inte NYSKAPANDE direkt…. en slags nedtecknad variant av Bosse Parnevik, typ… ( för att anpassa liknelsen till CB:s generation…)

  21. Sampe skriver:

    Sjukt skön blogg. Fortsätt mer än gärna, liksom. *ASGARV*

  22. Booooooo skriver:

    Skitkul idé, synd att bränna den på ett så uselt genomförande. När jag hörde talas om länken såg jag fram emot att få garva läppen av mig, men möttes av ett sömnpiller…

  23. patrik skriver:

    Kul sajt, men för dåliga manus. För enkla skämt. Synd på ett bra upplägg, finns många roliga och hårda och lätta poänger att göra på på en så enkel person som Calle Ubåt.

  24. Jonas skriver:

    Första gången jag som moderat kan säga att jag tycker att någonting ni sossar gör är det minsta roligt. För övrigt är det osäkert om detta är lagligt?

  25. Kannstöparen skriver:

    Jag såg den vanlige Bildt i tv svara på en fråga med ”politik är ibland ett smutsigt hantverk” som kommentar till sitt USA-stöd.
    En dylik lakej förtjänar att ironiseras över.

  26. anarkisten skriver:

    so what om det är lagligt eller inte, ibland är det jsut det som göt det roligt:)

  27. Nathalie skriver:

    Jag tycker det va en fett bra idé! 😀

  28. Jonas skriver:

    HAHAH HUR BRA SOM HELST!!!!! SKRIV MER SKRIV SNABBT!

  29. Lasse skriver:

    Käre Carl

    Efter att ha läst i Aftonbladet om en falsk Carl Bildt-blogg, gör det mig nu mycket glad att ha hittat den riktiga. Bloggen som utrycksmedel är ju fantastisk! Det ger oss väljare en chans att verkligen veta vad vi röstar på.

    Lycka till!

    gå, gå, gå, rösta på blå!

  30. niklas skriver:

    nu får vi hoppa att våran storebror-regering inte agerar storebror åt carl bild och stänger ner denna fantastiska blogg. go blog go.

  31. Coffe skriver:

    Hahaha, underbar blogg!

    Men apropå kommentaren från niklas så är det väl främst sossar som vill stänga ner internetsidor (apropå SD gällande muhammedkarikatyrerna)…

  32. Nu sitter nog SSU och garvar! Samtidigt som de uppdaterar denna blog?

  33. Muffe skriver:

    Det är bra att du är med i regeringen. Jag litar inte på den där Reinfledt. Han ser visserligen ut som Mussolini men det är bara bluff. Han verkar vara världens mjukis. Nån sorts halv-såsse.

  34. Daimler skriver:

    ho ho ho ho

  35. Walter_Sobchak skriver:

    Hur går det med din privata pipeline du har tänkt ha till att omärkligt föra in ännu mer mutor i?

    Har ni höjdare i näringslivet någon form av tävling/duell där ni tävlar mot varandra vem som kan mygla och roffa åt sig mest?

    Tacksam för svar
    Walter_Sobchak

  36. Sommar skriver:

    Vilken humor…. ha ha ha…kul att lässa och skratta gott; hoppas ni fortsätter. 😀 😀

  37. F skriver:

    klippa håret tycker jag verkligen du behöver, calleballe.

  38. Blåa laget skriver:

    Yes. Humor!
    Fortsätt!
    /En blå

  39. Karin J skriver:

    HAHA! Fan va bra assåxD

  40. Borgarsvinet x) skriver:

    asså sjuukt bra verkligen! 😀 ”mina stunder med fredde” förgyller min dag, hehe… 🙂

  41. Borgarsvinet x) skriver:

    Till Walter Sobchak! 😀 du har nog kommit fel, detta är inte en seriös blogg, hehe

  42. Susanne skriver:

    till Muffe! Du är dum i HUVET! *sorry, men det kom från hjärtat.* Fredrik Reinfeldt ser ju ut som en jättebebis! Hur kan man tycka att han ser ut som en diktator? Alltså jag gillar verkligen INTE Reinfeldt, så det är bara underbart att kunna titta på honom och veta att han är så fruktansvärt ful… hahA! xD

  43. xklusiv skriver:

    😆
    Hur mitt i prick får du vara …..??
    Mera av Kalle Anka..flå´t Bildt- var det va?
    Men med stålar som ankan, o en stad som Ankeborg. Calles inhemska skorrande o rullande R blir till ett fint KVACK när han dyker i kassavalvet.
    Men han får kanske passa sig för Björnligan; Eller ännu värre Bröderna Dalton,,,,och i värsta fall Lucky Luke ….

Lämna en kommentar