Var är du Freddie?

Kamrater. Nu befinner jag mig i Nürnberg. Fantastiskt stad det här är. Det bor en tysk i oss alla. Så mycket kultur. Så mycket härliga människor. Så vackert språk. Så vackra kvinnor.

Ta bara förbundskansler Angela Merkel. Hon går inte av för hackor inte. Oss emellan är det ju illa att inte härlige Helmut finns kvar i ledningen, som på min tid. Det är ju inte bara i Tyskland som det ledande högerpartiet har fått försämringar på ledarposten. Vad är egentligen Merkel mot Kohl? Vad är Reinfeldt mot mig, undertecknad? Svar: Ingenting. Jag är i och för sig bäst av dem allihop. Ständigt beredd att jobba och slita. Det är bra för Sverige. Det krävs att man är hallänning, svensk och europé för ämbetet!

Att jag missar regeringssammanträdet imorse gör inget. Den där Tolgfors som ingen vet vem det är tar mina ärenden. Himla bra rekrytering det där. Min personliga assistent. Några krav ska man väl kunna ställa om man varit statsminister?

Slutligen måste jag erkänna att det är lite ensamt på hotellrummet just nu. Freddie gick iväg för att köpa kvälls-vodka för en timme sedan och har inte kommit tillbaka. För mig blir det läggdags nu undersåtar.

72 Responses to Var är du Freddie?

  1. Alex skriver:

    Hahaha. Tror knappast Reinfeldt dricker kvälls-vodka i tjänsten?!

  2. Anonym skriver:

    Helt otroligt. Borde finnas lagar mot att förlöjliga en utrikesminister såhär!

  3. Patrik skriver:

    Helt underbart!;-)

  4. Mmm. Riktigt bra alltså! Hoppas ingen blir stämd bara 🙂

  5. Anonym skriver:

    Hahah 😀 Hoppas inte Bildt tar det fel bara

  6. Anonym skriver:

    Humor på hög nivå! Fortsätt så!

  7. Mona Prahlin skriver:

    Calle, detta är ju cooooolt
    Skall kanske börja blogga jag med när jag blir ledare?

  8. Anonym skriver:

    Oj ojoj detta kommer den riktiga bildt inte att gilla!

  9. KAS skriver:

    Hög stämmningsfaktor på den här bloggen. 🙂

  10. Gubben Bubben skriver:

    Det ”stinker sap/ssu om den här bloggen lång väg.
    Humor är väl inte fel,men detta är ju bara tramsigt.

  11. carl bild for the win! skriver:

    hahahaha:D

    dagens skratt, alla tiders alla tiders!
    vad gäller alla kommentarer om ”vänsterpatrask” eller andra löjliga små kommentarer har jag bara en fråga:
    säger ni så för att ssu är de enda som faktiskt har humor är sossarna, eller för att ni saknar den?
    😉

  12. Christina skriver:

    Hallåååå
    var är du Calle?

  13. Anonym skriver:

    Haha! Sitter på Extra kongressen och läser detta! Helskönt!

  14. Jacob Henriksson skriver:

    Vet inte vad jag ska säga. Ganska kul. Men.. Lägg Ner.

  15. Nina U skriver:

    Vem du än är så är du lurig som fan. Men jag läser hellre din blogg än den bloggen som skrivs av den där pajasen till utrikesminister.

    /Nina

  16. Anonym skriver:

    ÄH Skit i vad Jonas säger. FOrtsätt att skriva men uppdaterade mer ofta!

  17. Michael skriver:

    Detta var det bäst jag läst från SSUarnas håll i alla fall 😀

  18. Hainz Von Stroppf skriver:

    Det var det värsta jag någonsin har läst hur kan ni förlöjliga den mest inkompetenta minister vi någonsin har haft i Schweden ni kan förvänta er repressalier för detta tilltag. 10000 indoktrinerade moderater kommer inte ta det här stillatigande. Förövrigt så har jag alltid ansett att Carl Bild är ett rötägg…

  19. Per Luder skriver:

    Det komiska är att du inte förstår vilken effekt detta trams trots allt har. Trovärdigheten hos ny-sossarna kommer att nå under absoluta nollpunkten. Speciellt efter tjyv-Monas käcka & sakliga hånande av Littorin, & nu detta omogna ”parodierande” på en av Sveriges skickligaste ambassadörer i modern tid. Bra för Sverige trots allt – ni stackars sossar avslöjar er som det patetiska pack ni är!

  20. Anonym skriver:

    Underbart, fortsätt med det här.

  21. Flytte skriver:

    HÄRLIGT! Komedi slår korruption varje dag…

  22. C skriver:

    snacka om att skämma ut sig. fast rätt bra med en sajt som ger vänsterfolket lite underhållning så att de inte vandaliserar och misshandlar på stan och annat dumt

  23. Bo KÖNberg skriver:

    Tycker den riktiga Carl är ovanligt kompetent och bildad i förhållande till de andra inom svensk politik. Dessvärre uppskattas inte duktiga människor för vad de är, utan skall ständigt förlöjligas då folk känner sig underlägsna.

    Titta bara på Sahlin. Hon har ingen utbildning och har aldrig gjort något annat av värde. Hur skall hon kunna styra Sverige?

    Trots allt så är denna bloggen små rolig, men tycker samtidigt det är orättvist. Varför förlöjligar man aldrig sossar?

  24. Mikael Bildt skriver:

    Jävligt lågt av er att driva såhär med en offentlig person som bara försöker göra sitt bästa, är det inte bra att politiker bloggar eller? Nä, mer insyn i maktens korridorer är väl något som små sossar helst slipper (*ehm* toblerone, systembolaget *ehm*). Om det här är det bästa ni lyckas med i politisk väg behöver väl ingen fundera på varför ni gick och förlorade valet i alla fall…

  25. mikey mike skriver:

    hehe roligt roligt .. kan höra rösten i övonen ..

    kamvaterr .. huv bliv det med den däv .. så kallade .. skumpan?? såssav?? nä fy fagerrrlöv sägev jag bava! den vödgrrrööna vövan visav sitt vätta ansikte igen!

  26. Anonym skriver:

    ni som är lite ledsna för bildts skull, för att han förlöjligas.
    JAG HOPPAS ATT NI SKITER LUNDIN-OLJA! (och nej, det biter inte på mig att bli kallad barnslig, men försök om ni vill)

    förövrigt. fortsätt med sida. skriv mer!

  27. chillax0r skriver:

    Men lol, ta det lugnt.. lite humor har väl ingen blivit avvisad till egypten och blivit torterad av, eller?

  28. P skriver:

    Aha, denna sida är alltså ironisk! Lite svårt att skilja från den ”äkta” sidan. Detta känns faktiskt mer som den riktiga Calle. Här är han mer sig själv och har inte riktigt samma fasad. Jag ser honom lite som en högerextremist. Faktiskt lite otäck…

    Tack för denna blogg!!!

  29. Anonym skriver:

    Snyggt jobbat grabbar:-)

  30. andreasviklund skriver:

    Fånigt, men oundvikligt. Det är inte första gången någon använder WordPress.com för att driva med andra bloggare. Jag har sagt det förut och säger det igen: Carl Bildt borde skaffa en egen sajt istället för att använda en extern bloggtjänst. Visserligen är det inte lika ”folkligt”, men det är mycket tryggare och mycket mer bekvämt när man har specifika mål med sitt bloggande. Ett tips, ifrån en yrkesbloggare till en annan.

  31. Flytte skriver:

    Till könberg och M. Bildt Calle har försökt rätt länge med att vara kompetent men han har ju aldrig riktigt räckt till, vi minns ju väl alla hans fadäser som har kostat Sverige miljarder och sänkt anseende utomlands. kommer ihåg när moderuttomten efter valförlust åkte världen runt och snackade skit om Sverige inte så lyckat eftersom alla visste att han bullshittade..

  32. Anonym skriver:

    Haha. Humor, humor, humor!

    Detta ger ordet ”underhållande” en helt ny innebörd.

  33. Manne skriver:

    Ja om Moderater MUFare får skämta med LO (hacking) och SAP så får man väl göra tvärtom? Löjligt att alla moderater plötsligt har blivit så jävla politiskt korrekta. Vem minns inte Moderaternas kampanj inför valet 98, då man publicerade bilder på en ung korpulent Göran Persson med solhatt med rubriken: Vill ni att denna man ska styra Sverige?
    Det var väldigt roligt kan jag hålla med om, dock rätt så lågt. Liksom denna sida, rolig men ganska låg.

  34. Richard skriver:

    Hur skön som helst! Detta är det bästa jag läst på länge!

  35. andreasviklund skriver:

    Det är för övrigt ganska vanligt att kända bloggare gör sådana här ”parodier” själva, i syfte att ge deras egna bloggar mer uppmärksamhet. Nu påstår jag givetvis inte att det är Carl Bildt (eller hans reklamfolk) som ligger bakom just den här bloggen, men i ungefär en tredjedel av fallen då media uppmärksammat den här typen av ”attack” det senaste året är det i själva verket en PR-satsning för att driva in fler besökare till den riktiga bloggen.

    Även det ett tips ifrån en yrkesbloggare (som dock inte har parodiserat sig själv ännu) 🙂

  36. Rubank skriver:

    MUUUUUHHHHHAAAAAA!
    Det här var fanimej det roligaste som hänt.
    Nästan lika bra som när jag roade mej med att i Gurra Perssons snömn surfa runt på kompisars hemsidor när internet var nytt och påstå att jag, Gurra P ville se mina undersåtars hemsidor….
    Keep up the good work!!

  37. fugi skriver:

    hihi

  38. Faye skriver:

    Inte riktigt min typ av humor underligt nog, men herregud, är man en offentlig person, eller ja, en person överhuvudtaget faktiskt, så tycker jag man kan bjuda på det hela. Ni som tycker att man inte ska skämta om regerinspersoner och skyller det hela på SSU, märk väl att SSU INTE ligger bakom, utan två personer inom SSU. Det är en faslig skillnad. Sluta gnälla och starta en egen blogg om Mona Sahlin om det känns bättre! Och skilj på privatpersoner och politiska grupper.
    Man måste väl kunna ta ett steg tillbaka och låta satir och parodi få leva. Jag trodde vi levde på 2000-talet där det itne längre var förbjudet att göra sig rolig på övermaktens bekostnad…

  39. Dawit Uggabugga N'mbunga Mopopoplee Isaak skriver:

    Det är ganska dumt att försöka förlöjliga Carl Bildt när ens egen partiledarska är så dum att hennes föregångare håller med om att ”tänkandet inte är hennes starka sida”. Fast det är ju egalitärt och antinazistiskt att vara dum, eller hur? 14/88!

  40. cj skriver:

    Skäms! Tvätta ert eget byk istället!

  41. Tjohejj skriver:

    Haha, det är klart du ska ha lite favörer av att ha varit statsminister mr Bild. (Väntar med spänd förväntan på nästa postning.)

  42. JB skriver:

    Varför reagera på att detta är skrivet av SSU:are, det viktiga är ju att det är Carl Bildt som sitter vid makten så det är han som ska sättas under strålkastaren, hade det varit sossaren i makten hade det varit lika kul om MUF hade gjort en liknande satir om en framstående sosse. Fortsätt med den roliga humorn, men få fram ännu mer politiska budskap.

  43. Jonas skriver:

    Alltså, människor: jag tar inte illa upp av det här. Andra kanske gör det – vad vet jag. Jag ifrågasatte främst om det ens är lagligt att ta upphovsrättskyddade bilder och rippa en design på det sätt som skett.

    Som sagt: mig gör det inget om två ungsossar löjlar sig litet: Spring ut på gatan och bränn moderatflaggor också för all del.

    Blogginläggen i sig – undantaget stulna bilder och desgn – ser jag inte några legala tveksamheter med alls. De är till och med litet lustiga, även för en borgare som mig. Satir i sig är bara bra, men ni gör det på ett osnyggt sätt.

    Och till som tycker SSU:are ska bete sig på det ena eller det andra sättet för att MUF:are gör det vet jag inte riktigt vad jag ska säga till. Sa aldrig era dagisfröknar till er att det inte spelar nån roll vem som började?

  44. Jonas skriver:

    Osnyggt sätt=inramningen, inte själva texterna.

  45. Jonas skriver:

    Okej, nu censurerar ni bort mitt första inlägg också. Komiskt. Och fegt.

  46. Jonas skriver:

    ”Ingen ska någonsin kunna raljera över den du är.”
    – Johan Büser, en av författarna till denna blogg

    http://johanbuser.blogspot.com/2007/03/nr-kritik-blir-tacky.html

  47. Pinsamt skriver:

    Ååå, vad det stinker SSU om den här bloggen lååååång väg. Pinsamt, grabbar. Så här vinner ni inte 2010. Fortsätt gärna! ::P

  48. Daimler skriver:

    f-n vad alla gnäller tvätta av er rikemansflottet å gör nåt roligt själva jävla mufmuppar.

  49. Krille skriver:

    Haha, jag dör av skrattsalvor!

    Vet inte vad som är roligast, själva bloggen eller alla patetiska kommentarer från uppretade moderatyngel…

  50. humanist skriver:

    Fortsätt bara, fast merrrrra skärpa i ironierna!
    Carl Bildt är född som en parodi på sig själv, och en tvättäkta nidbild(t) på översittare, fisförnämitet, överlägsenhet, dryghet, übermensch-mentalitet … dvs moderater!

    Ös på bara, vi behöver MASSOR av hjärtskärande ironier om denne Calle …

    Och så skööönt att det retar gallfeber på moderatpacket!

  51. Lingon skriver:

    Till er som raljerar kring Bildts samröre med Lundin oil, vad tankar ni er bil med? Hur värmer ni er bostad? Är den olja ni konumerar sprungen ur en rosa demokratisk källa där ingen tjänar några pengar och alla dansar runt hand i hand och sjunger internationalen? I övrigt trist att man blev censurerad förut men det är väl i sann vänsteranda att ingen får ha en avvikande åsikt. Jag passar på att upprepa mig, moget.

  52. Goran Päron skriver:

    Det komiska i detta är att Calle får ännu mer publicitet och tjänar nog på detta. Skön humör annars 😉

  53. Stouff skriver:

    Lingon Bildts anknytning till Lundin oil kan inte bara viftas bort, Lundin har bedrivit många tvivelaktiga affärer. Lundin köpte över Bildt för att få anseende och respekt.En front alltså, inte för att få del av hans eventuella kompetens.

  54. Lingon skriver:

    Jag viftar inte bort någonting, jag sätter bara fingret på dubbelmoralen.

  55. Tomas skriver:

    hahaha. fortsätt såhär. gullit att se alla muffare med silverbesticksetten i munnarna gråta för att deras gud förlöjligas.

    häng ut nazisten bildt mer, han förkänar det.

  56. Rubank skriver:

    MUUUUAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!

  57. Lingon skriver:

    Tomas, du skriver som den lågpannade drönare du är. Hoppade du över skolan helt och hållet eller tog du dig igenom mellanstadiet innan du började ägna dig åt politik?

  58. Johannes skriver:

    Världen idag saknar humor. Om man tycker att detta är så fruktansvärt fel behöver man väl inte läsa? Även fast jag tycker att det inte är riktigt rätt att tramsa runt så bryr jag mig inte heller, gör vad ni vill tycker folk det här är roligt så fortsätt. Om inte ens Carl Bildt bryr sig varför ska andra reagera?

  59. Tomas skriver:

    Lingon, sött som sagt. är jag drönare är du drottning? för det är väl så erat samhälle ser ut? att vanliga drönare (arbetare) ska förudmjukas.

    jag är högutbildat och har ett välbetalt jobb. MEN jag låter inte mitt eget bästa gå före andras. jag vill hellre att arbetslösa osv ska leva drägligt istället för att jag ska kunna anställa en billig piga.

    och ja, jag började med politik i 6:an. /OT

    Jag repeterar: häng ut nazisten, han förkänar det.

  60. Kunta skriver:

    Det ända man kan säga är följande: Man kan konstatera att samtliga sossar har väldigt svårt att fatta att svenska folket har röstat fram en borgerlig regering. Man klagar på allt som bara går att klaga på och när man ser hur Mona och Göran försig i media så tror man nästan att det är en enparti stat. Det märks att sossarna har haft makten för länge, man tar för givet att man skall vara vid makten. Vakna upp och inse att mer än 60% av svenskarna inte instämmer med sossarna.

  61. Lingon skriver:

    Det heter förtjänar din högutbildade människa !

  62. Tomas skriver:

    Lingon: haha. klaga på stavning… behövs väl inte sägas så mycket mer då..

    ni är ju småroliga.
    Kunta: mer än 60% av svenska vill aktivt ha bort borgarna från makten efter dem har lagt korten på bordet. jag gillar inte att prata statestik men det är följder som var självklara. ni borgare hade en otroligt bra taktik förre året; Göran Persson har suttit för länge, Sverige behöver förändring. Svenskarna nappade, jag klandrar dem inte, men ni blir tvugna att ta konsekvenserna. Svenska folket förstod inte vad det innebar med en borgerlig regering. dem hade tydligen glömt den förra högerledda mandatperioden.

    P: Sossar har tid med annat? Hur kan då utrikesministern ha en blogg där han skriver flertalet långa inlägg varje dag? och du har tydligen tid att surfa in och läsa satirbloggar? att smutskasta varann är en självklarhet i politiken. kommer du ihåg moderaternas rosa knappar det stod ”jag vill också byta stadsminister”? att smutskasta folk för sin politik är en sak, att göra det för övervikt (eller stavning för den delen) är ett tecken på bristande argument.

  63. Lingon skriver:

    Tomas, du tycker naturligtvis det var lågt av mig att namärka på din stavning. Men du kan tydligen kalla folk för nazister utan att tycke det är det minsta lågt. Hur fan funkar du egentligen?

  64. Lingon skriver:

    Tomas, hur många val har du röstat i om man får fråga?

  65. Sampe skriver:

    Najs, forsätt plz!

  66. Guran Persson skriver:

    Men Carl
    Du är ju helt dumb i roten! Ha det!

  67. Hakanbrakan skriver:

    Håkan säger raj raj!

  68. Lingon skriver:

    Hela SSU-maskineriet arbetar nu med att finna sätt att bemöta argumenten. Fick dock just ett meddelande om att man har beslutat skrinlägga ärendet till i övermorgon för att dricka sig fulla och kasta sten ikväll istället. Demokratin och yttrandefriheten läggs alltså på is tillsvidare, eller till SS-(u) vaknat ur sin bakfylla.

  69. R skriver:

    Jag säger bara: MUF gå och kamma er!

  70. Simon skriver:

    skönt att Calles undermedvetna också har en blogg.

Kommentera

