Tjabba tjena hallå från en utrikesminister som kallats för grå

Persson hit och Persson dit. Och så hans attack på Gudrun. Det är synd att hon ska harva runt i det där feministiska initiativet där de säger att alla män är djur. Hon hade tydligen sagt till Freddie att han var ett djur i valrörelsen – en ulv i fårakläder med hans politik. Den jämförelsen gillade inte Freddie. Han tyckte det räckte med att vara en moderat i arbetarkläder, och det var tillräckligt jobbigt att låtsas att han trivdes i dem sa han.

Så åter till Persson. För första gången håller jag med Aftonblaskan. Han borde stanna i sin ladugård. Tja. Allt är bara fantastiska fabler ur Perssons egen fatabur. Tro det eller ej, jag kan vara rolig när jag vill. Hahaha!

Nä nu tar jag regeringsplanet och flyger ner till Jerusalem för att ”värdera situationen” som vi säger på politikerspråk. Med andra ord innebär det att jag ska träffa USA:s Condolezza Rice och den USA-vänlige FN mannen Ban Ki-Moon. Vi ska stötta stackars Israel och skälla lite på palestinierna. Det finns de som ibland pratar om ockupation. Om det har jag inga kommentarer för tillfället. Däremot har jag en enorm kunskap om konflikter sedan tiden i Bosnien. 

Hej och hå – ooo vad det är skönt att vara blå!  

39 Responses to Tjabba tjena hallå från en utrikesminister som kallats för grå

  1. Viktor skriver:

    Haha humor!

  2. Emil skriver:

    Så jävla bra och roligt! You go girl!

  3. Cap skriver:

    Klockrent som vanligt!

  4. Sampe skriver:

    Hahaha! Kul, faktiskt!

  5. MoneyHaus skriver:

    Måste man vara väldigt röd för att uppskatta detta? Har läst samtliga bloggposter och förutom halvtaskiga formuleringar finner jag inget annat än okreativ, torr humor. Men vad vet jag, kanske är det inte meningen att det ska vara en seriös satir, utan mest ett hobbyprojekt, även om ert svar till den skamligt dåliga Aftonbladet artikeln indikerade något annat? Otroligt att ni lyckats hamna på ABs löp inom en vecka, men det säger väl mest om kvaliteten på den tidningen och dess cirkusskribenter.

  6. DrPhil skriver:

    MoneyHaus

    Man måste inte vara väldigt röd för att uppskatta detta, det räcker med att ha lite hum om satir och inte vara allt för brunblå. Då kan man nämligen instinktivt reagera mot detta, peka med hela handen (vänd i valfri vinkel) och på ren halländska säga ‘-Detta är inte satirrr, detta ärrr landsförrräderrrii!’

  7. Walter_Sobchak skriver:

    MoneyRaus:

    Man måste vara ett tråkigt djävla borgarego för att inte tycka det vara roligt.

    Om man är en sådan sjävlupptagen, dryg, arrogant skitstöfvel som tråkmånsen då förtjänar man all skit man kan få.

  8. Deo Favente skriver:

    Mina partisympatier till trots, jag läser med förväntan alla nya inlägg på denna sajt. Vissa har varit förbannat träffande, och lika roliga, det måste medges. Men nu börjar det kännas lite som att de bästa krutet har spillts. Men innan ni nu blir tjatiga, försök förnya er eller lägg ner. Det blir tröttsamt att höra samma skämt om regeringsplanet om och om igen (fast – den var bra första gången).

    Har ni förresten tänkt på hur jä.. kul det hade varit att göra en satir på Persson i samma anda. Fast den kanske får bli i form av en videoinspelad intervju där han baktalar alla i hans omgivning.

    Deo Favente

  9. Curtan skriver:

    Mm… det är kanske genialiskt detta, även om det överstiger min förmåga att bedöma. Fast just i mitt funderande väcks jag åter till verkligheten av kommentarerna, där de gamla vanliga socialdemokratiska kännetcknen flödar fritt: kritik av personer och inte av handlingar. Tror verkligen exempelvis Walter_S att vi får en bättre värld av skriva ”Om man är en sådan självupptagen, dryg, arogant skitstöfvel som tråkmånsen då förtjänar man all skit man kan få.” om Bildt? Exemplen är otaliga.

  10. Mooose skriver:

    Detta är verkligen inte kul nånstans, känns bara bittert!
    – Politiskt oberoende!

  11. Krille skriver:

    Jag är absolut inget fan av Bildt, tycker karln är ”så jävla dålig” som Persson uttryckte det.

    Fast jag måste ändå ta Bildt i försvar här, när det gäller konflikten Israel – Palestina så har han inte alls stöttat Israel särskilt mycket, han är en av få politiker som faktiskt visat sitt stöd för Palestinierna också.

    Vad gäller Reinfeldts klädsel så ser han mest ut som en gammal syo-konsulent jag hade i högstadiet. 😉

  12. DrPhil skriver:

    Deo: om det känns som att din uppfattning ska vara vägledande när det gäller huruvida ‘det bästa krutet spillts’ eller när det blir ‘tjatigt’ och ‘tröttsamt’, så kanske du bör slå upp ordet självdistans?

    Mooose: Det är skitkul överallt. Trist att du missar det, måste kännas bittert.
    – Politiskt beroende.

  13. DrPhil skriver:

    Alla som tycker att man behöver ta BildT i försvar platsar lätt i kanal5s 100 höjdare ‘Skandinaviens skönaste människor’.

    En så jävla dålig utrikesminister måste väl vara ett hot mot rikets säkerhet?

  14. Deo Favente skriver:

    Moget Dr Phil,

    Om du tycker det sista blogginlägget var roligt så är alla som inte tycker så inskränkta och utan självdistans. Lysande logik! Och ett fint prov på din självdistans. Du får dessutom ett rejält arbete om du ska försöka läsa lusen av alla oss, det har dykt upp fler, som ifrågasätter pseudo Carl Bilds bloggande. Du kommenterade inte mitt förslag på en satir om en självgod Göran Persson, men det kanske är underförstått att något sådant inte alls kan vara roligt …

    Deo

  15. DrPhil skriver:

    Deo.

    Alla som inte tycker som andra kan ju nöja sig med det utan att komma med ‘lill-gamla’ åsikter om vad som kan anses vara det rådande läget. Man saknar begrepp som ‘vanligt folk’ och ‘sunt förnuft’ i din analys.

    Självgode Göran Perssons satir på sig själv i tv-dokumentären tycker jag är helt underbar. Jag ser varenda sekund och njuter. Där ligger din saknad av självdistans i lä.
    En GP-blogg i stil med denna skulle jag mer än gärna besöka och tycka om.

  16. Walter_Sobchak skriver:

    Det är vä upp till er moddar att göra en GP-Satir-Blogg, varför inte.

    Men frågan är om han inte överträffar det mesta man kan hitta.

    Men vad är problemet?

    Varför låter ni bara inte bli att gå in här?

    Om Brunhögern skulle sätta upp en blogg inte fan skulle jag bry mig om den.

  17. Johan Busar skriver:

    Vem fan är den här Johan Byser?? Han har snott min blogg!

    😛

    Okej. Johan rippade Bildt. Jag rippar Johan. Rätt ska vara rätt.

    http://johanbusar.blogspot.com

  18. marre skriver:

    Johan Busar.
    Den där va inte ens lite rolig..riktig lam om jag ska vara ärlig 8|

  19. Johan Busar skriver:

    marre, det beror nog på att du är partisk. Och kompish med Calle.

  20. Korasm skriver:

    Haha roligt hittills!

  21. b skriver:

    Satir kan vara kul, dvs om den görs med finess. Det kan man knappast säga om den här bloggen, som helt saknar stilistiska likheter med den blogg den vill parodiera. Herrar Makan och Büser är – som framgår av deras egna, ”riktiga” bloggar – alltför talanglösa skribenter för att framgångsrikt kunna härma någon annans språkliga stil.

  22. harry skriver:

    Perssons blogg finns här, för dom som vill följa bondens öden och äventyr.

    http://bonden.wordpress.com/

  23. Matte skriver:

    Detta är att sänka allting under anständighetens nivå. Nu poppar nya bloggar upp som ett brev på posten. Snyggt jobbat! Då får man läsa om bonden också då då…

  24. MoneyHaus skriver:

    Håller fullt med b. Jag har inget som helst emot satir, oavsett vem det är riktat mot, men bloggförfattarna saknar helt uppenbart talang.

  25. Tony skriver:

    Smaken är uppenbarligen som smaken. Denna bloggen är skriven med finnes. Sen är det väl klart att inte alla inom högerpacket gillar den.

  26. AO skriver:

    såg att nån hade rippat Johans blogg. Jag ska rippa Makans! Mohaha

  27. MoneyHaus skriver:

    Sympatiserar inte med något särskilt parti i svensk politik. Att försöka tillskriva mina inlägg politiska sympatier är enbart patetiskt. Tycker bara att det är sorgligt att en satir av sådan låg kvalitet får så mycket uppmärksamhet. Uppenbarligen är det inte många av fåren här som är skarpa nog att begripa det.

  28. Lingon skriver:

    Ifall man ska ta rödingarnas argumentation på allvar, så får man väl konstatera att de är en bunt oduglingar som vill ta del av de som har arbetat och gjort något av sina livs möjligheter, eller hur? Alltså, ”jag skiter i incitament och arbetsmoral, jag ska ha samma som dig din kapitalistiska skurk!”. Tragisk retorik och barnslig ”vill ha” mentalitet som inte lämnar en enda klarsynt person oberörd. Jag tycker genuint illa om parasiter och kommer enbart anställa personer som förstår att man måste anstränga sig för att kunna ha råd att njuta sin fritid (16/8 stackare). Självklart ska dom ha betalt för det arbete dom utför och enligt kollektivavtal (mer än så faktiskt), samt att jag måste punga ut med diverse avgifter (som naturligtvis inte är skatter i dess rätta mening, eller hur?”Vill dom ha allmosor så finns röda fjärten runt hörnet.

    Hoppas att världens ekonomier tar hänsyn till vår icke-liberala gruppmentalitet och låter oss skapa välfärd utan att behöva devalvera oss till döds i framtiden.
    Hur skulle det se ut ifall vi var tvugna att konkurera på en globaliserad marknad, som vi naturligtvis redan har? Stackars oss sossar…..

  29. Lingon skriver:

    Skit i omvälden, släng på en Ebba Grön-skiva och passa spriten för fan. nu ska vi lära hela världen hur det ska vara. Vi kommer alltid vara bäst bla bla bla……..

    Väx upp i Irak och sluta vara så jävla fjortis så kanske ni har nåt pragmatiskt att komma med istället för er känslomässiga skitargumentation.

    Sverige är bääääääst, vi ska lära resten av världen hur den skall bete sig bla lba bla….

  30. Rikard skriver:

    grymt tråkigt, ni kan varken kampanja elelr få fram åsikter utan att på dåliga sätt försöka angripa andra . sorgligt

  31. Fisken skriver:

    Rikard, ingen har tvingat dig att gå in här? ELler?

  32. jonte skriver:

    stentrist

  33. Anonym skriver:

    ”Vi ska sötta stackars Israel och skälla lite på Palestinierna”

    Det gäller egentligen hela västvärlden och inte bara Bildt men det är hans ansvar att tydligt markera!

  34. Anonym skriver:

    Haha, det blir bättre och bättre måste jag säga. Enda gången jag läst något från vänsterkanten jag kunnat le lite åt faktiskt. Det är kul att alla inte tar politiken på så blodigt allvar.

  35. […] metabolism Idag skrattar jag åt senaste inlägget på roliga Carl Bildt-satiriska bloggen Carl Bild: Alla dessa dagar [Gudrun Scheman] hade tydligen sagt till Freddie att han var ett djur i valrörelsen – en ulv i […]

  36. Mats skriver:

    Det finns en kommentar från ”utrikesministern” som länkar till sin egen blogg som också är en bildtsatir. Där har han smugit in rasistiska och revisionistiska budskap, dvs han förnekar förintelsen. Nu när bloggen blivit så stor skulle ni nog behöva någon form av abuse-knapp.

  37. Krille skriver:

    Kan inte låta bli att fundera lite: hur kan man lägga upp en blogg, lägga dit en bild på en person och sedan ”låtsas” vara denna. Nog borde man väl i så fall lägga dit en bild på sig själv… Alla VET att det inte är utrikesministern som skriver, men det hör väl knappast hit,eller…

  38. Krille skriver:

    Krille. det är satir!

    Och varför har du snott mitt nick förresten?
    För det är väl inte så att du ”låtsas” vara mig?

  39. MoneyHaus skriver:

    Jag tar tillbaks allt jag har sagt om den här bloggen. Den är så härlig att jag inte kan finna ord! jag vill ÄLSKA med Carl Bild. Så är det bara!

Kommentera

